Fritidsbiljett Östgötatrafiken

Högstadie- och gymnasieelever upp till 19 år kan nu ansöka om fritidsbiljett för höstterminen 2026 och vårterminen 2027. Ansökan är öppen mellan 1 juni och 31 augusti.

Tänk på att:

  • Ansökan för både vår- och höstterminen måste lämnas in senast den 31 augusti 2026.
  • Du får fyra fritidsbiljetter för hösten 2026 om du ansöker i tid.

Vi skickar ut biljetterna till Östgötatrafikens app. Om du istället vill ha ett busskort, kan du hämta det på vårt kontaktcenter i Kisa. Detta innebär en extra avgift för kortet. Du meddelas när kortet finns att hämta.

Beslut om våren 2027 tas i höst

Under hösten 2026 kommer politikerna att besluta om fritidsbiljetten ska fortsätta även under våren 2027. Om beslutet blir ja, skickas ytterligare fem fritidsbiljetter ut vid årsskiftet.

Kontakt